site_title
panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon
STRONA GŁÓWNA separator INFORMACJE separator aktualności
14
11-2019
KONKURS POLIGLOTA
KAROLINA DANIEC-TALAREK
Serdecznie zapraszamy uczniów klas drugich i trzecich do udziału w konkursie "Poliglota", w którym wyłonimy najbardziej wszechstronnego anglistę w szkole.

CELE KONKURSU:
  • doskonalenie znajomości języka angielskiego,
  • motywowanie uczniów do podnoszenia poziomu umiejętności językowych,
  • popularyzacja nauki języka angielskiego,
  • stworzenie uczniom możliwości sprawdzenia się w rywalizacji z innymi uczniami,
  • rozwijanie uzdolnień uczniów.
Jeśli jesteś osobą sprawnie komunikującą się w tym języku i lubiącą wyzwania, jest to konkurs dla ciebie. Pierwszy etap konkursu odbędzie się na początku grudnia i wyłoni grupę półfinalistów. Zapisy chętnych uczniów do wzięcia udziału w konkursie prowadzą pani Dorota Oleksy i Karolina Daniec-Talarek.

Zapraszamy!
07
11-2019
OLIMPIADA STATYSTYCZNA - WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO
EWA ŚWIERCZEK
7 listopada 2019 roku Komisja Szkolna przeprowadziła Zawody Szkolne, w których wzięły udział 2 osoby.

Do zawodów okręgowych Komisja Szkolna OS kwalifikuje od jednego do trzech uczestników, którzy zdobyli największą liczbę punktów, przy czym wymogiem zakwalifikowania się do zawodów okręgowych jest uzyskanie przez uczestnika co najmniej 50% możliwych do zdobycia punktów.

Z naszej szkoły do zawodów okręgowych przechodzi Kacper Müller uczeń klasy 4Tme.

Olimpiada statystyczna jest olimpiadą tematyczną. Jej celem jest upowszechnianie wiedzy i rozwijanie umiejętności z zakresu statystyki w obszarze analiz społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem narzędzi informatycznych oraz stymulowanie aktywności w zakresie kompetencji interpersonalnych młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.

Olimpiada statystyczna jest trójstopniowa:
I stopień – zawody szkolne;
II stopień – zawody okręgowe, przy czym okręg stanowi obszar jednego województwa;
III stopień – zawody centralne.

Zwycięzcy gratulujemy i życzymy powodzenia w dalszych etapach.
07
11-2019
BUDOWANIE ŚCIEŻKI KARIERY PRZEZ WOLONTARIAT
M. ZAMIATAŁA, M. DZIEŃ
W maju 2019r. nasza szkoła podjęła współpracę ze Stowarzyszeniem Regiony Nowych Szans VESNA, w ramach której uczniowie wzięli udział w projekcie „Budowanie ścieżki kariery przez wolontariat”, finansowanym ze środków Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich. Projekt, w którym uczestniczyło 30 uczniów z klasy 2TH, 2TGG, 2TI oraz gościnnie uczniowie innych klas, trwał do października 2019r. Jego celem była przede wszystkim popularyzacja wolontariatu, wzrost zaangażowania w działania społeczne, rozwój aktywności obywatelskiej i przedsiębiorczości.

W trakcie wielu godzinnych warsztatów realizowane były następujące formy zajęć:
  • Szkolenie „Wolontariat – budowanie ścieżki kariery” oparte na programie aktywizacji zawodowej „Spadochron”
  • Warsztaty – „młodzieżowe Warsztaty Ożywienia gospodarczego” oparte na programie aktywizacji zawodowej „Spadochron” dotyczące tworzenia i realizacji inicjatyw lokalnych
  • Dni wolontariatu – promocja lokalnych przedsiębiorców, edukacja przez zabawę – program animacyjny
  • Podróż po lokalnym rynku pracy – zapoznanie uczestników z lokalnymi przedsiębiorcami
  • Konkurs – „Najlepsza inicjatywa lokalna”
Podsumowaniem projektu był Dzień Wolontariatu oraz dwudniowa wycieczka po lokalnym rynku pracy.

Dzień Wolontariatu odbył się w naszej szkole 10 października 2019r. W wydarzeniu tym udział wzięła cała społeczność szkolna. Jego celem było zaprezentowanie przez uczestników projektu wypracowanych inicjatyw uczniowskich oraz integracja. Odbyły się m.in. animacje, konkurs na najlepszą kreację, warsztaty muzyczne. Społeczność szkolna wybrała zwycięską inicjatywę wolontariacką stworzoną przez grupę „Zielonkowi Pomocni” z klasy 2TH. Będą oni wolontariuszami w Domu Dziecka w Jasieniu. Zorganizują warsztaty tematyczne, zajęcia integracyjno – sportowe oraz zbiórkę najpotrzebniejszych materiałów.

Należy także dodać, że Prezes Stowarzyszenia pani Bożena Malaga-Wrona na ręce Pana Dyrektora przekazała tego dnia nagrodę dla szkoły za udział w projekcie w postaci bonu o wartości 3.000 zł. Bony pieniężne wręczono także wyróżnionej grupie „Zielonkowi Pomocni”.

W dniach 17 – 18 października 2019r. uczestnicy projektu odbyli „Podróż po lokalnym rynku pracy”. Uczniowie odwiedzili m. in. przedsiębiorstwo „Goplast” w Gosprzydowej, gospodarstwo agroturystyczne w Czchowie „Jaśminowy Sad”, zawitali do Stowarzyszenia w Iwkowej „Na Śliwkowym Szlaku” i wspólnie wyruszyli na wieżę widokową Szpilówkę. Kolejnym punktem na trasie było przedsiębiorstwo turystyczne „Jordanowa” oraz przedsiębiorstwo hodowli ryb i agroturystyki „Smażalnia ryb” w Żmiącej. Ponadto wzięli udział w warsztatach z edukacji konsumenckiej.

Poprzez udział w projekcie uczniowie poznali istotę i zalety wolontariatu, zdobyli wiedzę jak tworzyć, składać i monitorować dokumenty aplikacyjne. Dowiedzieli się, jak mogą działać społecznie rozwijając przy tym swoje umiejętności i zdobywać doświadczenie zawodowe.
07
11-2019
2TI W TEATRZE
FILIP WITKOWSKI 2TI
We wtorek, 22 października 2019 roku klasa 2TI, wraz z naszą polonistką i wychowawcą, pojechała do Teatru Ludowego w Krakowie-Nowej Hucie na spektakl „Król Edyp” w reżyserii Jarosława Szweca. Przedstawienie to jest oparte na dramacie greckiego tragika, Sofoklesa, który uświadamia odbiorcy bezowocność walki człowieka z przeznaczeniem, wielkość i nieomylność wyroczni w Delfach oraz fakt, iż ludzie są marionetkami w rękach bogów, gdyż ich życiem rządzi ślepy los - fatum.

Przesłanie to możliwe było do odczytania dzięki aktorom. Gra aktorska zasługuje na dużą pochwałę – widać było, że występujący włożyli trud w przygotowanie się do występu. Moim największym zainteresowaniem cieszył się główny bohater (Edyp), grany przez reżysera spektaklu – doskonale wczuł się on w swoją rolę. Równie dobrą grę aktorską zaprezentowali Tyrezjasz (grany przez Zbigniewa Samogranckiego) oraz Kreon (grany przez Karola Zapałę).

Na scenie można było zauważyć dwie kolumny, dwie tarcze oraz dwie włócznie. Scenografia, pomimo że była dość uboga, dobrze nawiązuje do antycznych teatrów, które również bogatej scenografii nie posiadały. Jedynym rekwizytem używanym w trakcie przedstawienia była laska wróżbity. Reflektory także pracowały subtelnie, podkreślając atmosferę rozpaczy.

Drobnym mankamentem, wg mnie, był tzw. chór. Tworzyli go aktorzy, którzy wtedy siedzieli na taboretach, nie występowali w danej scenie. Miałem wrażenie, że nie mogli się zsynchronizować, gdyż słyszałem jak jeden aktor mówił z wyraźnym opóźnieniem w stosunku do pozostałych. Wydaje się jednak, że był to celowy zabieg.

Sztuka bardzo mi się podobała i polecam ją wszystkim – nieważne czy znasz treść „Króla Edypa” - czy nie. Nasza klasa treść lektury znała dobrze, mogliśmy przewidzieć, co aktor w danej chwili powie. Służyło to lepszemu rozumieniu, choć jeden z kolegów stwierdził, że mu to przeszkadzało, bo wiedział już co nastąpi.
05
11-2019
EUROPA W SZKOLE
MARTA ALEKSIEWICZ-DRAB
30 października 2019r. w Powiatowym Centrum Edukacji w Brzesku odbyła się uroczystość rozdania nagród 66 edycji międzynarodowego konkursu „Europa w szkole”.

Konkurs ten jest prowadzony od ponad 60 lat i kierowany do uczniów wszystkich grup wiekowych i typów szkół w Europie. Pierwsza edycja miała miejsce we Francji w 1953 roku. Celem konkursu jest poszerzanie i pogłębianie wiedzy uczniów na temat wspólnej Europy, upowszechnianie wartości europejskich, integracja młodzieży i umiejętność komunikowania się w językach obcych.

Uczniowie tegorocznej edycji zmierzyli się w różnych kategoriach wiekowych z tematami związanymi z ogólnym mottem konkursu: „YOUrope – chodzi o Ciebie!”

I miejsce zdobyli Bartłomiej Perc i Sylwester Zubel z klasy 3 TE i odebrali nagrody z rąk przedstawiciela organizacji Europa-Union Rheinland-Pfalz Manfreda Däuwela oraz Starosty Powiatu Brzeskiego Andrzeja Potępy.

Główną nagrodą w tegorocznej edycji konkursu był tygodniowy pobyt w Ötzenhausen w Niemczech. Nagrodę tę otrzymała uczennica naszej szkoły Katarzyna Trojak – obecnie studentka, za pracę na temat: „Sztuka uliczna – wandalizm, protest czy sztuka?” W spotkaniu uczestniczyła młodzież z Niemiec, Chorwacji, Polski, Grecji i Czech.

Na zajęciach, które odbywały się w języku angielskim 25 uczestników poznało historię Unii Europejskiej, jej symbole, organy i zasady działania. W międzynarodowych grupach młodzi ludzie dyskutowali o mobilności w Europie, wolności i tożsamości narodowej, prawach człowieka, panujących stereotypach, wpływie Unii Europejskiej na ich życie, obecnych problemach związanych z migrantami i ochroną środowiska. Młodzież przedstawiała też kultury własnych krajów.