7 czerwca 2019 roku na jednej z ostatnich lekcji historii, kl. 2TI miała zajęcia z elementami języka angielskiego oraz wykorzystaniem metody CLIL. Nie było to pierwsze spotkanie młodzieży z CLIL-em, bowiem lekcje, prowadzone w ramach projektu „Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu (CLIL) nową szansą na rozwój szkoły”, którego koordynatorem był Michał Jemioło, w roku szkolnym 2017/2018 w klasie 2 TI odbyły się na matematyce, fizyce i informatyce.
Tym razem uczniowie poznawali kulturę lat 60. i 70. Na początku obejrzeli film „Pop culture of 60`s and 70`s, który charakteryzował epokę w poszczególnych kategoriach, m.in.
1. - President of the decade
2. - Major international events
3. - Big national events
4. - New legislation
5. - New science and technology
6. - Morals and values
7. - Economics facts
8. - Fun facts of the decade
Następnie młodzież otrzymała wycinki z informacjami, które podawano na filmie. Jej zadaniem było przetłumaczenie i przyporządkowanie wydarzeń do kategorii, tak powstał swoisty katalog faktów; dał on wyobrażenie o poznawanej epoce. Np.: The Berlin wall was built in1961, The Vietnam war and protests against it, A man went to the moon, Martin Luther King and The civil rights movement (Ruch na rzecz praw obywatelskich).
Wśród „Fun facts of the decade” była wiadomość o obecnym prezydencie USA Donaldzie Trumpie: „Donald J. Trump Graduates from Wharton School with a degree in economics in 1968”. Aktywnością wykazała się cała klasa, gdyż każdy uczeń dostał jakiś wycinek rzeczywistości.
Chociaż projekt unijny, w którym uczestniczyła grupa nauczycieli ZSP nr 2, skończył się, to pozostały umiejętności i wiedza, które nadal można wykorzystywać w pracy dydaktycznej.