site_title
panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon
STRONA GŁÓWNA separator INFORMACJE separator aktualności separator szukaj
aby odszukać informacje nie trzeba wpisywać całej nazwy - wystarczy jeden wyraz
możliwe jest także wyszukiwanie wg daty (format: rrrr-mm-dd) oraz wg autora informacji
wyniki wyszukiwania:
wyniki archiwalne są reprezentowane przez szare tło daty
18
06-2019
CLIL NA HISTORII
ANNA SKOCZEK
wydarzenia
7 czerwca 2019 roku na jednej z ostatnich lekcji historii, kl. 2TI miała zajęcia z elementami języka angielskiego oraz wykorzystaniem metody CLIL. Nie było to pierwsze spotkanie młodzieży z CLIL-em, bowiem lekcje, prowadzone w ramach projektu „Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu (CLIL) nową szansą na rozwój szkoły”, którego koordynatorem był Michał Jemioło, w roku szkolnym 2017/2018 w klasie 2 TI odbyły się na matematyce, fizyce i informatyce.

Tym razem uczniowie poznawali kulturę lat 60. i 70. Na początku obejrzeli film „Pop culture of 60`s and 70`s, który charakteryzował epokę w poszczególnych kategoriach, m.in.
    1.
  1. President of the decade
  2. 2.
  3. Major international events
  4. 3.
  5. Big national events
  6. 4.
  7. New legislation
  8. 5.
  9. New science and technology
  10. 6.
  11. Morals and values
  12. 7.
  13. Economics facts
  14. 8.
  15. Fun facts of the decade
Następnie młodzież otrzymała wycinki z informacjami, które podawano na filmie. Jej zadaniem było przetłumaczenie i przyporządkowanie wydarzeń do kategorii, tak powstał swoisty katalog faktów; dał on wyobrażenie o poznawanej epoce. Np.: The Berlin wall was built in1961, The Vietnam war and protests against it, A man went to the moon, Martin Luther King and The civil rights movement (Ruch na rzecz praw obywatelskich). Wśród „Fun facts of the decade” była wiadomość o obecnym prezydencie USA Donaldzie Trumpie: „Donald J. Trump Graduates from Wharton School with a degree in economics in 1968”. Aktywnością wykazała się cała klasa, gdyż każdy uczeń dostał jakiś wycinek rzeczywistości.

Chociaż projekt unijny, w którym uczestniczyła grupa nauczycieli ZSP nr 2, skończył się, to pozostały umiejętności i wiedza, które nadal można wykorzystywać w pracy dydaktycznej.